Zakupy online są dziś bardziej popularne niż kiedykolwiek wcześniej. Raport US Census Bureau wykazał, że w drugim kwartale 2021 r. na sprzedaż detaliczną w handlu elektronicznym wydano około 222,5 miliarda dolarów. Dla porównania, w 2011 r. szacowana łączna sprzedaż detaliczna e-commerce wyniosła 47,5 mld USD.
Częściowo dzięki nowej i rozwijającej się technologii zakupy online stały się niezwykle łatwe i wygodne. Oferuje też większy wybór niż jedna witryna sklepowa, otwierając drzwi do produktów i usług, które mogą nie być dostępne w pobliskim sklepie stacjonarnym .
Plusy:
– Wygoda
Największą zaletą zakupów online jest ich wygoda. Dzięki cyfrowej przestrzeni możesz kupić wszystko, co chcesz, w zaciszu własnego domu. Ponieważ sklepy internetowe są otwarte 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i dostępne z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu
– Większy wybór
Ponieważ produkty online znajdują się w przestrzeni cyfrowej, sprzedawcy internetowi nie ograniczają się do półek i często mają pod ręką więcej zapasów z szerszym wyborem produktów. Ponadto zakupy online dają Ci możliwość kupienia czegokolwiek od dowolnego sprzedawcy, bez względu na to, gdzie się znajdujesz.
– Łatwy dostęp do informacji
Robiąc zakupy online, często znajdziesz więcej szczegółów na temat produktów firmy niż w sklepach stacjonarnych. Zamiast rozmawiać z jednym lub dwoma sprzedawcami osobiście, możesz zapoznać się z opisami produktów, rekomendacjami podobnych produktów i recenzjami innych kupujących online, co może pomóc w podjęciu bardziej świadomej decyzji o zakupie.
Minusy:
– Może być droższy
Zakupy online mogą kosztować więcej z kilku powodów. Mimo że wielu dużych sprzedawców internetowych oferuje bezpłatną wysyłkę, zazwyczaj wymagają one spełnienia minimum, aby się do niej zakwalifikować. Ponadto sprzedawcy internetowi mogą stosować kilka strategii, aby zachęcić Cię do kupowania większej liczby lub droższych produktów niż w przypadku zakupów osobistych.
– Zwiększa ryzyko oszustwa
Niestety, oszustwa związane z zakupami online istnieją. Według Federalnej Komisji Handlu (FTC) zakupy online były drugą najczęstszą kategorią oszustw wśród konsumentów od lutego 2021 r. Niektórzy oszuści udają, że są legalnymi sprzedawcami internetowymi z fałszywymi stronami internetowymi lub tworzą fałszywe reklamy na prawdziwych stronach.
– Prowadzi do dłuższego czasu oczekiwania
Robiąc zakupy w sklepie stacjonarnym, możesz odejść z zakupionym produktem i od razu go używać lub nosić. Zakupy online zmuszają Cię do czekania dni, tygodni, a nawet dłużej na dostawę zamówienia. Jeśli jesteś w trudnej sytuacji i potrzebujesz produktu od razu, takiego jak prezent, lepszym rozwiązaniem dla Ciebie może być pójście do osobistego sklepu.