W nowej branży sprzedażowej, która rozwija się wraz z Internetem, nie wszystkie pojęcia mogą wydawać się na pierwszy rzut oka zrozumiałe. Na przykład magazyn e-commerce może tego dowodzić. Jeżeli ten pierwszy człon jest jeszcze zrozumiały, bo funkcjonuje przecież w tradycyjnym tego słowa znaczeniu. To drugi człon może stanowić już pewien problem. Bo w sumie dlaczego nie skorzystać tutaj z polskojęzycznej nazwy, czyli handlu elektronicznego. Trudno powiedzieć. Na pewno używa się tych zwrotów zamiennie. Niemniej przyjęło się używać anglojęzycznego nazewnictwa.
Magazyn e-commerce, czyli nie tylko miejsce składowania towaru
Zawężając handel do pojęcia magazyn e-commerce, mówimy mniej więcej tyle, że towar, który sprzedawany jest w sklepie internetowym, musi być gdzieś składowany. Nie ma innego wyjścia. Bez tego żaden sklep nie ruszy. A bez odpowiedniego magazynowania – żaden sklep nie utrzyma się na rynku zbyt długo. Zatem jest to jedno z ważniejszych miejsc, o które trzeba nieustannie dbać, szczególnie wtedy, jeżeli jest popyt na towar, który oferujemy w naszym sklepie.
Aby magazyn e-commerce dobrze funkcjonował
W czasopismach, jak i na stronach firm, które zajmują się tym, aby magazyn e-commerce dobrze funkcjonował, znajdziemy wiele opisów, świadczących o tym, że często takie miejsce, gdzie składowany jest towar, stanowi mieszkanie właściciela sklepu. Oczywiście pod warunkiem, że to nie jest wymagający towar pod względem rozmiarów, czy sposobu przechowywania. W wielu tego rodzaju doniesieniach znajdziemy informacje, które mówią, że owszem, prowadząc tego rodzaju biznes, zaczynało się właśnie od magazynowania w domu, żeby na końcu jednak czynność tę przekazać w ręce zewnętrznego operatora.
Wysyłka towaru w e-handlu
Wydaje się, że każdy i tak będzie próbował na początku, żeby sklep przynosił odpowiednie dochody. I jeżeli to będzie początkująca działalność i to jeszcze taka, gdzie handel elektroniczny będzie dodatkowym zarobkiem, a nie głównym, można takie rozwiązania praktykować. Z czasem i nie jest to doświadczenie odosobnione, należy się spodziewać, że zewnętrzny operator będzie wręcz oceniany na wagę złota. Dlaczego? Dlatego, że w dużej mierze prowadzenie e-handlu polega na wysyłce towaru. Musi być on odpowiednio skompletowany, zapakowany, a następnie wysłany. Próby rozwiązań tego podstawowego problemu mogą na pewnym etapie być doraźne. A to sąsiad się tym zajmie lub ktoś z rodziny. Ale im więcej będzie towaru do wysłania, tym częściej będziemy sobie zdawać sprawę, że sytuacja wymaga zdecydowanych kroków.
Odpowiednie doświadczenie
I właśnie wtedy pojawia się rozwiązanie, które sprawia, że wysyłką, ale również magazynowaniem zajmuje się ktoś z zewnątrz. Z odpowiednim doświadczeniem, praktyką w tym biznesie, kto zajmuje się tym przez cały dzień i nie jest w żaden sposób ograniczony innymi zobowiązaniami. Dopiero to rozwiązanie daje prawdę mówiąc właściwe efekty.